miercuri, 2 martie 2011

Ce inseamna sa postesti?

Am tot vazut la tv in ultimul timp diferite discutii despre religie, dezbateri
pe diferite teme religioase... poate pentru ca am intrat in Postul Pastelui si acum
vom auzi din ce in ce mai des: "nu e bine sa faci asta", " Dumnezeu a zis", "Dumnezeu
a facut " etc...Ce inseamna postul?Eu nu am tinut niciodata si nu as tine vreodata unul..
Daca imi doresc sa urmez un regim alimentar, incep de o dieta sanatoasa, recomandata de
medic. In Biblie se spune ca postul "potoleste trupul, înfrâneaza poftele cele
nesaturate, curateste si înaripeaza sufletul, îl înalta" . Pai si daca mananc
numai frunze inseamna ca mi-am infranat poftele si cu asta m-am curatit? Eu nu cred ca este suficient. Pe langa o abtinere de la diferite mancaruri care fac destul
de rau organismului, ar trebui sa ne privim unul pe celalalt cu zambetul pe buze, sa lasam
mania si rautatile de-o parte..bine ar fi daca am face asta mereu si nu numai in posturile
bisericesti.
In Biblie se relateaza despre post. Matei indeamna ca atunci cand postesti sa o faci doar pentru tine si in fata
Domnului, care iti va rasplati postul. Nu se stie si nu se specifica niciunde originea
postului. Sunt diferite ipoteze care plaseaza instituirea postul drept urmare a suferintei celor care
pierdeau pe cineva drag si uitau sa mai manance; altii spun ca postul are legatura
cu jertfele de animale, in memoria celor morti, animale pe care nu aveau voie sa
le atinga dupa ce le sacrificau si de aici, abtinerea de la consumarea acestora. Altii spun ca originea postului s-ar plasa in momentul in care Dumnezeu le-a interzis
lui Adam si Evei sa muste din mar. Nu numai la crestini ci si in alte religii se obisnuieste sa se tina post.
Ramadanul la musulmani, care se sarbatoreste in a noua luna calendaristica, presupune abtinerea de la mancat, baut si de la alte pofte trupesti de la rasarit pana la apus. Budistii traiesc in post de cand se nasc pana mor.
Iisus si-a invatat apostolii sa tina post alimentar si sa il insoteasca de rugaciuni,
motivandu-i prin aceasta, ca vor avea prilejul de a lupta impotriva ispitelor.
In ziua de astazi suntem obisnuiti cu celebrul dicton preotesc, acela ca mersul la spovedanie iti va da ocazia de a ti se ierta pacatele...adica postul este un fel de pedeapsa primita in urma marturisirii pacatelor de zi cu zi.
Cred ca postul, tinut prin rugaciune si abtinere de la diferite pofte lumesti, trebuie
tinut din proprie initiativa, atunci cand fiecare simte nevoia unei reluari a legaturii cu Divinitatea si a unei curatiri interioare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu