marți, 15 martie 2011

India - De la repulsie la pasiune(partea I )

Cred ca nu sunt putini cei care stramba din nas sau iau in ras filmele ori muzica indiana. Eu eram una dintre acestia. Intre timp s-a produs o schimbare de 180 de grade. De ce? Nici pana in ziua de zi nu stiu, desi au trecut de atunci 3 ani. Am inceput prin a urmari pe youtube videoclipuri cu muzica indiana moderna. Am inceput sa o plac destul de mult, nesemanand cu ce eram cu totii obisnuiti, sound-ul fiind destul de mult schimbat si mult imbunatatit.
Ca o provocare pentru mine, personal, fiind inclinata spre a invata destul de usor limbi straine, mai ales dintre cele mai ciudate, a fost sa invat limba indiana.
Am inceput in luna aprilie 2010. Pot spune ca gramatica acestei limbi este una destul de usoara, urmarind liniile gramaticii limbii engleze. In ziua de azi, nu se mai poate spune ca se mai vorbeste hindi pura, ci hin-glish! Dupa cum bine stim, India a fost "Perla Coroanei Britanice", asadar, limba engleza este a doua limba oficiala in aceasta tara. Din acest considerent, daca nu poti sa-ti amitnesti anumite cuvinte intr-o conversatie tinuta in hindi, inserarea lor in limba engleza te scoate din incurcatura.
Foarte mult m-a ajutat vizionarea filmelor indiene precum si muzica indiana. Versurile sunt destul de lungi, cuprinzatoare si inveti o groaza de cuvinte din ele. Filmele-de preferat cu subtitrare in engleza. In acest mod poti exersa si imbunatati si vocabularul ori gramatica limbii engleze.
In Romania nu exista posibilitatea de a gasi carti din care sa poti invata aceasta limba, asa ca m-am folosit de...Google. O simpla tastare gen "learn hindi online" iti ofera posibilitatea de a deschide numeroase site-uri ce te pot ajuta in a pune caramida langa caramida in incercarea de a construi un drum anevoios, serpuitor, uneori cu obstacole, dar si frumos, mai ales cand la capatul lui se ridica mareata, biruinta apsura unei limbi aparent imposibile.
V-as recomanda, si nu numai pentru invatarea acestei limbi, ci a oricarei limbi, site-ul www.livemocha.com. Dupa o luna de zile, timp in care am parcurs toate nivelurile de dificultate, am fost incadrata in top 100 membri vorbitori ai limbii hindi, site-ul avand la acea vreme circa 4 milioane de utilizatori.
Treptat, am fost cuprinsa de febra unei cautari nebune a tot ce insemna India: documentare tv, reviste, filme etc.
Incepusem acest articol spunand ca FACEAM parte din cei care urau India...deja nu-mi mai amintesc acea perioada...

5 comentarii:

  1. Clar nu stiu nimic despre cultura si traditile poporului indian ,aflat pe locul doi după numărul locuitorilor !...dar nu urasc India!

    RăspundețiȘtergere
  2. India înseamnă o mare cultură şi un mare popor. Sărăcia lui nu are legătură cu istoria sau importanţa lui. Felicitări pentru performanţa învăţării! Şi eu am învăţat greaca într-un mod oarecum asemănător: dimineaţa, pe drumul spre serviciu ascultam în căşti lecţii de greacă, iar la întoarcere, ascultam muzică grecească încercând să descifrez textul pe baza celor învăţate dimineaţa.

    RăspundețiȘtergere
  3. as vrea sa te intreb daca ai gasit carti online cu gramatica limbii hindi in romana?.. eu am inceput sa invat si as avea mare nevoie ... sau daca stii unde as putea traduce fisiere text din engleza in romana m-ar ajuta si asta..astept cu nerabdare raspunsul tau..multumesc aticipat

    RăspundețiȘtergere
  4. Uite ca la cateva luni distanta sunt si eu in pielea ta. Dar asta dupa ce am vazut Viata lui Pi. Avem preconceptii legate de India si indieni dar filmul acesta mi le-a spulberat bine de tot. Cam cum a facut si La Vita e Bella cu cele despre italieni.

    Felicitari pentru invatarea limbii, e o calitate mare sa fii autodidact.

    RăspundețiȘtergere